Wydział Gospodarki Komunalnej
Zakres działania Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Braniewo
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Komunalnej w szczególności należy:
1. W zakresie ochrony środowiska:
1) przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przed wydaniem decyzji w sprawie planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko;
2) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością wójta;
3) sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa;
4) opracowywanie gminnych planów gospodarki odpadami;
5) sprawy z zakresu prowadzenia działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
6) utrzymanie czystości i porządku w gminie, nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości w tym zakresie;
7) prowadzenie spraw z zakresu wycinki drzew;
2. W zakresie gospodarki gruntami:
1) tworzenie zasobów gruntów na potrzeby gminy poprzez wykup
i komunalizację;
2) przygotowywanie gruntów do sprzedaży osobom fizycznym i prawnym;
3) załatwianie z urzędu spraw związanych z nabywaniem działek przez osoby uprawnione;
4) określanie zasad przeznaczenia do sprzedaży lokali;
5) załatwianie spraw związanych z przekazywaniem gruntów jednostkom organizacyjnym w zarząd i zawieraniem umów o przekazanie nieruchomości;
6) ustanawianie zakresu i warunków użytkowania, wygasania prawa użytkowania oraz prawa zarządu;
7) prowadzenie dokumentacji związanej z wyceną gruntów, budynków, lokali
i urządzeń;
8) regulowanie stanów prawnych nieruchomości.
3. W zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej:
1) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi oraz użytkowymi tworzącymi mieszkaniowy zasób gminy, w tym współdziałanie
z przedstawicielami najemców oraz spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych;
2) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej;
3) reprezentowanie gminy we wspólnotach mieszkaniowych na podstawie odrębnych upoważnień;
4) nadzór nad prawidłową eksploatacją gminnych wodociągów i kanalizacji;
5) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oświetlenia na terenie gminy;
4. W zakresie spraw inwestycyjno-budowlanych:
1) planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczenie zadań inwestycyjnych
i remontowych;
2) udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych gminy przy uwzględnieniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
i lokalnych potrzeb społecznych;
3) określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót;
4) koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
5) ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok;
6) dokonywanie wyboru wykonawcy robót w trybie zamówień i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług;
7) wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy;
5. W zakresie planowania przestrzennego:
1) przygotowanie dokumentacji do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
2) przygotowanie dokumentacji do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian;
3) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
4) gromadzenie odpisów decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, jeżeli dotyczą one zagospodarowania terenu oraz przedstawienie wniosków wójtowi o zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu;
6. W pozostałym zakresie:
1) prowadzenie ewidencji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
2) zarządzanie, utrzymanie i ochrona dróg gminnych;
3) realizacja zadań w zakresie melioracji zgodnie z ustawą Prawo wodne;
4) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
5) opracowywanie wniosków dotyczących czasowego wyłączenia ulic z ruchu na okres organizacji imprez masowych;
6) opracowywanie opinii dotyczących koordynacji połączeń komunikacyjnych w przewozach pasażerskich;
7) nadzór nad pracownikami zatrudnionymi w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych wykonujących pracę na drogach;
8) organizacja dowozu dzieci do szkół w zakresie wyznaczenia tras i wyłonienia wykonawcy;
9) udział w projektowaniu budżetu gminy w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej w tym funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych;
10) nadzór i współpraca z jednostkami OSP w zakresie wyposażenia jednostek oraz prowadzenia akcji ratowniczych;
11) udział w inspekcji gotowości do działań operacyjnych przeprowadzanych przez organy inspekcyjne PSP jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej;
12) współpraca z komendantem powiatowym PSP w zakresie szkolenia członków ochotniczych straży pożarnych;
13) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
14) profilaktyka uzależnień od alkoholu;
15) sprawy dotyczące produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz współpraca z organami rolniczymi;
16) realizacja zadań z zakresu ustawy o ochronie zwierząt;
17) prowadzenie spraw związanych ze spisami powszechnymi.
Stanowiska
Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej
Wydział Gospodarki Komunalnej i stanowiska podlegające Kierownikowi
-Stanowisko ds. ochrony środowiska
-Stanowisko ds. ochrony środowiska, ochrony przeciwpowodziowej i p.poż.
-Stanowisko ds. mienia komunalnego
-Stanowisko ds. budownictwa
-Stanowisko ds. rolnictwa
Metryka
Osoba, która wytworzyła informację: | Jakub Bornus |
Osoba, która odpowiada za treść: | Tomasz Sielicki |
Czas publikacji informacji: | 2016-10-13 09:01:35 |
Wprowadzający informację: | Łukasz Kołtun |
Liczba wyświetleń informacji: | 1144 |
Rejestr zmian
Lp. | Czas | Osoba zmieniająca | Wersja | Podgląd |
---|---|---|---|---|
1 | 2016-10-12 09:25:16 | Łukasz Kołtun | Aktualna | Wybrana |