Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie uchwalenia Regulaminu dofinansowania ze środków budżetu Gminy Braniewo zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu Gminy Braniewo przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w ramach współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie

Informacje dodatkowe:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, w związku z art. 7 ust. 1 pkt. 1, art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 594), art. 403 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1232) w związku z uchwałą nr 43/VI/2012 z dnia 15 czerwca 2012 r. w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Braniewo na lata 2011-2032, Rada Gminy Braniewo uchwala, co następuje:

                                                                                            § 1

1. Uchwala się Regulamin dofinansowania ze środków budżetu Gminy Braniewo zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu Gminy Braniewo przy udziale funduszy uzyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w ramach współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie zwanego dalej Regulaminem.

2. Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1, obejmuje zadania ujęte w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Braniewo przyjętym uchwałą nr 43/VI/2012 z dnia 15 czerwca 2012 r., zwanego dalej Programem.

3. Zadania ujęte w Programie realizowane będą po otrzymaniu przez Gminę Braniewo dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, zwanego dalej WFOŚ i GW.

4. Przedsięwzięcie związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest dofinansowane będzie w 85 % z WFOŚ i GW w Olsztynie oraz w wysokości 15 % z budżetu Gminy Braniewo.

5. W razie nie uzyskania dotacji z WFOŚ i GW, Program nie będzie realizowany.

                                                                                          § 2

1. Dofinansowaniem może zostać objęty częściowy zwrot nakładów poniesionych przez wnioskodawcę na: usuwanie wyrobów zawierających azbest, obejmujących demontaż materiałów budowlanych w postaci płyt azbestowo-cementowych płaskich i falistych stanowiących pokrycie dachowe i elewacje budynków, ich transportem przez uprawnione firmy na składowisko odpadów niebezpiecznych posiadających zezwolenie na przyjmowanie tego typu odpadów i ich umieszczeniem (składowaniem) na składowisku odpadów.

                                                                                           § 3


1. Dotacja będzie udzielona podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych tj. osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym, przedsiębiorcom, a także jednostkom sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi, będącymi właścicielami, współwłaścicielami budynków mieszkalnych, gospodarczych, inwentarskich, garażowych na terenie Gminy Braniewo, realizujących inwestycje z usuwaniem , transportem, unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest.
2. Przez budynki mieszkalne, budynki gospodarcze i garażowe należy rozumieć obiekty budowlane zdefiniowane w obowiązujących przepisach prawa budowlanego.
3. Dotacja z budżetu Gminy Braniewo będzie udzielona po podpisaniu umowy z Gminą Braniewo do wysokości 100% poniesionych po podpisaniu umowy z kosztów inwestycji ale nie więcej niż 680 zł. Wzór wniosku o przyznanie dotacji z budżetu Gminy Braniewo na dofinansowanie kosztów inwestycji związanej z usuwaniem, transportem, unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Braniewo stanowi załącznik Nr 1 do uchwały.

                                                                                           § 4

1. Wnioski o dofinansowanie zadań ujętych w Programie należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Braniewo.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) Kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do budynku/działki:
a) w przypadku budynków mieszkalnych będących wyłączną własnością wnioskodawcy – kopia aktualnego odpisu z księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości lub kopia aktu notarialnego,
b) w przypadku budynków mieszkalnych będących przedmiotem współwłasności – zgoda wszystkich współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, wraz z kopią aktualnego odpisu z księgi wieczystej, upoważnienie dla wnioskodawcy do występowania w imieniu wszystkich współwłaścicieli i do podpisania umowy z Gminą Braniewo,
c) w przypadku posiadania innego tytułu prawnego, niż własność, do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela nieruchomości. W przypadku budynku, do którego prawo własności posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich współwłaścicieli na realizację zadania.
2) informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania,
3) zgłoszenie prac w Starostwie Powiatowym z potwierdzeniem braku sprzeciwu,
4) wypis z ewidencji gruntów budynku, mapę ewidencyjną z zaznaczeniem miejsca realizacji inwestycji.
3. Wniosek wraz z załącznikami składa się w jednym egzemplarzu. W przypadku kserokopii dokumentów, stanowiących załączniki do wniosku, wymagane jest przedłożenie do wglądu oryginału dokumentów w celu stwierdzenia zgodności kserokopii z oryginałem.
4. W przypadku ubiegania się o dotację, której mowa w § 3 przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą (lub w związku z nieruchomością na której prowadzona jest działalność gospodarcza), stanowić ona będzie pomoc de mini mis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis, (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006) i podmioty te są zobowiązane d przedłożenia w Urzędzie Gminy Braniewo dodatkowo informacji dotyczących:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de mini mis, jakie otrzymały w roku, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających do lat, albo oświadczenie nie otrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2) w pozostałym zakresie – określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010t. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis (Dz. U. Nr 53 poz. 311 – załącznik do w/w rozporządzenia stanowi Formularz informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de mini mis)

5. O kolejności udzielenia dotacji decyduje kolejność kompletnie złożonych wniosków. Wnioski rozpatrywane będą do wyczerpania się środków przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym.
6. Wnioskodawca, który spełnił warunki do przyznania dotacji, a który w danym roku budżetowym uwagi na wyczerpanie się środków przeznaczonych na ten cel w budżecie Gminy Braniewo takiej dotacji nie otrzymał, ma możliwość złożenia ponownego wniosku w następnym roku budżetowym.
7. Wójt Gminy Braniewo po dokonaniu oceny spełnienia warunków, zawiera z wnioskodawcą umowę o przyznanie dotacji celowej określającej
1) Opis prac objętych dotacją, cel na jaki dotacja została przyznana i termin wykonania zadania;
2) Kwotę dotacji i tryb płatności;
3) Termin wykorzystania dotacji;
4) Termin rozliczenia kwoty udzielonej dotacji;
5) Tryb kontroli wykonania zadania;
6) Sposób i termin zwrotu niewykorzystanej dotacji oraz zwrot dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
8. Po zrealizowaniu przedsięwzięcia Wnioskodawca wraz ze zgłoszeniem jego zakończenia (wzór zgłoszenia stanowi załącznik Nr 2 do uchwały) dostarcza następujące dokumenty:
1) Imienną fakturę wystawioną na wnioskodawcę za wykonanie prac związanych z usuwaniem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, dokumentującej całokształt kosztów demontażu, transportu i składowania odpadów zawierających azbest wraz z kartą przekazania odpadu;
2) Oświadczenie wydane przez uprawnionego przedsiębiorcę usuwającego wyroby azbestowe o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczaniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (zgodnie z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest ( Dz. U. z 2004r., Nr 71, poz. 649 ze zm.).
9. Po dokonaniu zgłoszenia zakończenia przedsięwzięcia objętego dotacją celową zostanie sporządzony protokół zakończenia inwestycji.
10. Całkowite rozliczenie dotacji nastąpi poprzez przedłożenie faktur/rachunków wraz z dowodami zapłaty w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania. Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

                                                                                           § 5

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Braniewo.

                                                                                          § 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego.

Załączniki

Załączniki